Sunday 18 December 2011

Percy Jackson

Assalamualaikum...
Hari ni aku rasa nak cerita pasal novel fantasi yang aku start baca tahun lepas. Pernah tengok tak movie Percy Jackson and The Lightning Thief, kebanyakan nye mesti pernah kan. Tapi pernah tak korang baca Novel-novel dia. Aku start baca novel dia semenjak kena buat book review di Foundation dulu. tp yang penting cerita dia macam realistic sampai aku sendiri pun nk habiskan series dia. 1st novel yang aku baca adalah Percy Jackson and The Sea of Monsters.


  • Flow cerita dia memang suspen
  • Kadang tak paham sebab ada kaitan mythology Greek
  • Kalau tak paham The Lightning Thief comfirm tak dapat tangkap plot dia.
  • boleh la aku bagi 7.9/10




2nd aku dah jadi excited sampai je dapat elaun aku terus pergi Popular terdekat and sambar jek 3rd series The Titan Curse.






  • The Titan Curse starting Percy, Annabeth dengan Grover pergi carik demigod yang lain, anak kepada Hades
  • Tapi series ni ada old English macam thou and thee
  • Dalam cerita ni ade selit pasal baju kebal Hercules 
  • Overall aku boleh bagi rating 8/10  
Aku cuma tunggu masa nak dapatkan The Battle of The Labyrinth.




 P/S : lepas nie aku open table pasal next series

No comments:

Post a Comment